Etykiety

środa, 4 maja 2016

Szybkie risotto - pieczarotto ;-)

Czasami zostaje mi niewielkiej ilości coś. Na przykład trochę rosołu. Ni to zjeść tyle, bo za mało, ni to coś z tym zrobić. A właściwe przydało by się coś z tym zrobi. Tu przypadkowo przyszła mi z pomocą Biedra, w której natknęłam się ostatnio na ryż do risotto. 

 Przyznaję się bez bicia, że risotto robiłam zwykle z normalnego białego ryżu. Ten wpadł mi w oko i stwierdziłam, że wypróbuję, czy jest jakaś różnica.

Fajną rzeczą z tyłu opakowania tego ryżu jest miarka, dzięki której można odmierzyć odpowiednią ilość w zależności od porcji.


Ale ale wracamy do tematu. ;-)

Risotto - pieczarotto narodziło się w mojej głowie samo z siebie. Lubię risotto bo jest daniem łatwym i bezproblemowym.

Składniki:
- ryż do risotto (;-P)
- 300g pieczarek (wiadomo im więcej tym lepiej)
- dwie nie duże piersi z kurczaka 
- sól, pieprz
- 2 szklanki rosołu

Przygotowanie:
1. Pierś z kurczaka pokroić w kostkę.


2. Pieczarki obrać i zetrzeć na tarce z grubymi oczkami.


3. Na patelnię wrzucamy kurczaka i pieczarki i odpowiednią (do ilości porcji) część opakowania ryżu. Podlewamy rosołem i gotujemy na małym ogniu. Jak już część rosołu odparuje, znów go dolewamy. Na końcu pozostaje risotto przyprawić i podawać.


Muszę przyznać, że ryż zrobił na mnie wrażenie. Smakował zupełnie inaczej niż ten zwykły biały, nie rozwalił się ani nie rozgotował. Był delikatny i miękki, świetnie wpasował się w połączenie pieczarek i kurczaka.


6 komentarzy:

  1. Uwielbiam risotto z pieczarkami, a ten ryż faktycznie jest bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż się zdziwiłam że taka różnica w smaku ;-)

      Usuń
  2. Pyszności! Pieczarki w risotto to coś wspaniałego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczary są super ;-) w tarcie też ;-)

      Usuń
  3. Zrobiłam dziś na obiad :) Bardzo smakowało!

    OdpowiedzUsuń