Etykiety

środa, 24 lutego 2016

Trochę cukru na przegrychę - "prawie" fajny baton BA!

Zupełnie niedawno (TU) pisałam o tym, jak "fit" przekąska może wcale nią nie być. Co prawda baton BA! od Bakallandu, który trafił w moje ręce z założenia producenta nie jest opatrzony hasełkiem fit, ale mi do tematu pasuje, tym bardziej, że to baton zwany 5 ziaren z miodem.

 
Nie powiem po otwarciu wyglądał mega apetycznie - mnóstwo ziaren.


Do tego miękki i nie za suchy w smaku. Bankowo poleciłabym go na przekąskę komuś kto odrobiną cukru się nie przejmuje, ale tylko takiemu komuś. Cukier czuć w smaku, bo baton BA! jest mega słodki, ale i w składzie.


Rozpiska producenta wygląda tak:


Wiecie co mnie zaciekawiło najbardziej? Dlaczego na 100g produktu cukru jest 13g, a w przeliczeniu na 40g produktu jest go 12g? 

Na mój chłopski rozum i szeroko rozumianą matematykę skoro w 100g jest cukru 13g to w 40g powinno być 5,2g a nie prawie połowę batona? Gdzie tu prawda?...


16 komentarzy:

  1. wydaje mi się że większość takich batonów to sam cukier i tłuszcz palmowy. Ja je omijam szerokim łukiem, robię sama domowe batony białkowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to wygląda chodź np. Fig Bar elegancko się prezentuje. ;-)

      Usuń
  2. O widzisz, a myślałam, że to jeden z takich zdrowych batonów.. czasem pozory mylą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety w przypadku tych "zdrowych" nawet często.

      Usuń
  3. pewnie pomyłka, bo liczę liczę i nijak mi się zgodzić nie może ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehhe to jak i u mnie ;-) chyba że wiesz akurat te 12g cukru jest upchane w 40g batonika a w pozostałych 60g produktu (nie w sprzedaży) jest go 1g ;-P

      Usuń
  4. Odkąd zaczęłam śledzić stronę na fb "czytaj skład", to przestałam patrzeć w ogóle w stronę batonów, a te wszystkie "fit", to szkoda gadać...

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O muszę tam zajrzeć ;-) "Zboczenie" z cyklu czytamy składy jest jak najbardziej ok ;-)

      Usuń
  5. Na pewno pomyłka, chyba że to 200% cukru w cukrze ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahah no tak jak nic trzeba by zrobić pomiar zawartości cukru...w cukrze ;-P

      Usuń
  6. Dużo cukru. Ale pewnie jest pyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dużo, jakby był mnie słodki, byłby idealny.

      Usuń
  7. Takie ciekawostki można spotkać często - niestety. Warto o tym mówić. Warto czytać etykiety.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ech taka prawda. Niestety producenci w tych czasach kuszą nas różnymi reklamami i hasłami typu 'fit" iTP. Itd. Nie zawsze okazuje się to prawda. Co dorzuca tam producent to tylko on wie. Ja z własnego doświadczenia proponuje batoniki wykonywane samodzielnie w domu. Idealne na przekąskę dla dorosłych i dzieci. A przede wszystkim zdrowe. Mój blog to be-health.blog.pl zapraszam. Może znajdzie się tam coś co zainspiruje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie najlepiej poświecić chwilę zrobić je samemu, przynajmniej wiadomo co się je ;-)

      Usuń