Etykiety

środa, 10 lutego 2016

Szklanka wina i wołowina - przepis na wołowinę w winie ;-)

Ok, nie to żebym miała ochotę zużyć wino do obiadu ;-P Ale jak już zostało (czy to możliwe hm....albo było średnio smaczne) to można zamiast wylać coś z nim zrobić.

To jest fajny przepis, który wzięłam z książki "Schudnij pysznie jesienią i zimą" o której pisałam TU i trochę zmodyfikowałam go na "swoją modłę" ;-)

Składniki:
- ok.300g mięsa wołowego
- cebula
- duża papryka czerwona + żółta
- 2 łyżki oleju rzepakowego + 2 łyżki octu balsamicznego
- szklanka czerwonego wina (wytrawne u mnie było)
- przyprawy: listek laurowy, ziele angielskie, pieprze.

1. Mięso pokroić w krótkie paski, przyprawić pieprzem i na 2-3 h w lodówce marynować w winie i occie balsamicznym.

się mar(y)nuje ;-P
2. Cebulę pokroić w piórka, paprykę w paski, poddusić na oleju.


3. Do tego dolać szklankę wody, liście laurowe i ziele angielskie i dusić na małym ogniu przez ok. 30 minut.


4. Dodać wołowinę, jeszcze 2 łyżki wina i dusić aż mięso będzie miękkie.


Przed zjedzeniem wygląda mega apetycznie ;-)


Wiadomo po jedzeniu zostaje pusty talerz ;-P

12 komentarzy:

  1. Niestety nieszczególnie przepadam za wołowiną... nie odpowiada mi jej smak, a i przyrządzić odpowiednio jej nie umiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis, danie wygląda bardzo apetycznie. :-)

    Zapraszam do siebie: http://www.fitnesswomen.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepisy. Wszystko to wygląda smacznie. Szkoda tylko, że wołowina jest dość "ciężka". :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz na jakiś czas wszystko można zjeść.

      Usuń
  4. Wołowina pycha mięcho! Szkoda tylko, że nie zdrowe i nie można z nim przesadzać. Będe musiał wypróbować Twój przepis.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przesadzać nie można z wieloma rzeczami;-)

      Usuń
  5. a co tu taka cisza na blogu? Wszystko ok u Ciebie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej ;-) strasznie mam dużo pracy i jakoś ostatnio dopadła mnie nie moc. Dzięki za troskę ;-)

      Usuń