Etykiety

piątek, 22 stycznia 2016

Chipsy z Jarmużu - moja nowość ;-)

Dokładnie rok temu poznałam się z nim z jarmużem ;-) Pierwszy raz użyłam go do Spaghetti z jarmużem, kabanosami i suszonymi pomidorami (przepis znajdziecie TU), które nie powiem jest obłędne. Robiłam również makaron penne z jarmużem i łososiem (TU przepis), oraz wielkanocny bigos (TU przepis). O chipsach jarmużowych, gdzieś tam coś tam słyszałam, ale jakoś ochoty nie było na spróbowanie. Do czasu ;-) 

W ich przygotowaniu - co jest meeega, banalnie proste, wzorowałam się na przepisie z Jadłonomi.

Składniki:
- jarmuż (ilość dowolna)
- olej rzepakowy
- przyprawy (ja postawiłam na czerwoną paprykę słodką, chilli, sól morską, pieprz).

Przygotowanie:

1. Jarmuż umyłam i poodcinałam jego twarde części.


2. W miseczce wymieszałam olej + przyprawy.


3. Piekarnik nagrzałam do 150 stopni. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia układałam kawałki jarmużu maczane w w/w sosie.


Piekłam ok.10min, aż stały się chrupkie.

Muszę przyznać, że pomysł na takie chipsy jest fajny. Wychodzą chrupkie i bardzo smaczne. Można poszaleć z wariacjami przyprawowymi, czy z sosami ;-).

chipsy jarmużowe wersja 1 ;-)
Próbowaliście?

14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. teraz będę kombinować z przyprawami ;-)

      Usuń
  2. chyba czas żebym i ja spróbowała - chociaż czytałam skrajnie różne opinie na temat ich smaku :-o

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja je uwielbiam! Ale jak je robiłam za pierwszym razem to niestety przyprawiłam zbyt mocno :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko najlepiej próbować metoda prób i błędów ;-)

      Usuń
  4. juz rok temu napotkalam sie na ten przepis, ale... zapomnialam go wykorzystac :) moze w tym roku zrobie, zwalszcza, ze mamy obecnie sezon na jarmuz i jest on wszedzie dostepny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, jeszcze w wakacje "polowałam" na niego, teraz można go bez problemu dostać ;-)

      Usuń
  5. Właśnie taki zestaw przypraw zawsze daję. ;) Ew. jeszcze oregano dosypuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ostatnio myślałam właśnie nad zrobieniem czipsów z jarmużu :)

    OdpowiedzUsuń