Etykiety

poniedziałek, 30 marca 2015

Fasolowe brownie podejście pierwsze ;-)

Już kilka razy widziałam na Face i na Insta brownie z czerwonej fasoli. Tak się im przyglądałam na zdjęciach, że w końcu postanowiłam zrobić je sama. ;-)

Przepis wzięłam z bloga Ani z Tobie Fit Ania z lekkimi moimi modyfikacjami ;-)

Składniki:
- dwie puszki czerwonej fasoli
- banan
- 4 jajka
- trzy duże łyżki kakao
- 80g orzechów włoskich
- dwie łyżki miodu
- 1,5 łyżeczki sody
-  szczypta soli

Przygotowanie:

1. Fasolę wyjąć z puszki, przepłukać i odsączyć.


2. Po kolei dodawać wszystkie składniki:

a) jaja

b) kakao

c) sodę

d) banana


Wszystko miksować na gładką, jednolitą masę - ja jeszcze dodatkowo zblendowałam.

3. Do masy dodać pokruszone orzechy i wymieszać łyżką. Wszytko wyłożyć na foremkę i wsadzić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 45min.


Co do efektu powiem tyle - pierwsze koty za płoty. Ciasto wyglądało pięknie, pachniało jeszcze ładniej, 


ale....było zdecydowanie za mało słodkie, właściwie smak miało nijaki. Następnym razem muszę dać więcej miodu, lub czegoś innego na osłodzenie. ;-)


13 komentarzy:

  1. Taa, moje brownie fasolowe było... zbyt fasolowe. Mężowi nie smakowało w ogóle, mi tam weszło, bo lubię fasolę, ale wiele przepisów, które można znaleźć w necie jest według mnie do drobnej poprawy. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi tylko brakowało słodkości ciasta. Ale np. wujek wcinał ze smakiem i się dziwił, że to z fasoli ;-)

      Usuń
  2. ja tam lubię fasolowe, ale to moje nie jest bez smaku, więc chyba po prostu zły przepis spróbowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim za mało miodu ;- ) albo przepis rzeczywiście muszę wypróbować inny ;-)

      Usuń
  3. jak będziesz już miła idealne proporcje to chętnie wykorzystam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja to nigdy nie wiem jak dosłodzić! O ile z innymi przyprawami radzę sobie całkiem dobrze i mimo tego, że czasem jem same warzywka to jakoś tak je doprawię, że smakują, to gdy próbuję zrobić deser ... albo w ogóle nie słodki, albo przesłodzony.. W ogóle nie mam do tego ręki xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ciacho wygląda obłędnie!

      Usuń
    2. Akurat tu w przepisie jedyną słodką rzeczą jest miód, ale wiadomo każdy miód tez inaczej smakuje, może stąd ta mała słodkość

      Usuń
  5. Ostatnio robiłam fasolowe brownie i dodałam 4 łyżki miodu, a poza tym zrobiłam polewę z czekolady deserowej i było w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może to zależy od gatunku miodu? ;-)

      Usuń
  6. Arobiłaś babeczki fasolowe? Jak nie to polecam :)
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam, to było moje pierwsze zetknięcie z fasolą na słodko ;-)

      Usuń