Etykiety

poniedziałek, 16 lutego 2015

Owsianka tu, owsianka tam szał na owsiankę od ponad roku mam ;-)

Ależ mi pięknie wyszedł ten tytuł ;-P Rymowany, no kreatywność z poniedziałku jest, znaczy człowiek obudzony...myślę, że to w dużej mierze zasługa słońca, w końcu nam się pojawia na niebie ;-)

Owsiankę jem jakoś od ponad roku, dwa, góra trzy razy w tygodniu. Na początku zdecydowanie preferowałam smaki wytrawne i zwykłe płatki owsiane błyskawiczne zalewane wodą. Z czasem zaczęłam ją udoskonalać, zmieniać przepisy i modyfikować i dałam szansę tej na słodko ;-) Korzystam też z płatków górskich (namaczam całą noc w wodzie), otrębów pszennych i żytnich i dodatków w stylu wiórki kokosowe, kakao, miód.

Moje ulubione owsianki w wersji wytrawnej to:


Owsianka oscypkowa (płatki owsiane, otręby, siemie) - kaloryczność itp na pewno spora, ale dostęp do oscypków mam marny, więc raz na jakiś czas można zaszaleć.


 Owsianka z białym serem - bardzo często ją jadam, chyba moja ulubiona.


Owisanka wędlinowo-serowa - uwielbiam, ale z racji tego, że jest tam cammembert (a lekko to to tłustawe) nie jadam często

Na słodko:


Owsianka bananowo-kakaowa - płatki, otręby, banan plus kakao, a na gorsze dni pokruszona kostka gorzkiej czekolady, często dodaję do tego jeszcze trochę wiórek. Najlepsza słodka owsianka na poniedziałek, żeby dobrze rozpocząć tydzień ;-)


Owsianka jogurtowo-jabłkowa - wykonana dzięki mamie i jej: "zrobiłam uprażone jabłka chcesz?" ;-) A pewnie, że chciałam wylądowały z owsianką i jogurtem, a jako dodatek smakowo-zapachowy - cynamon.


Owsianka dżemowa - podobna do w/w płatki, otręby, wiórki kokosowe i dżem od Doty z bloga On Egin Eta Top


Owsianka z owocem w tle - płatki, gruszka i łyżka niskosłodzonego dżemu wiśniowego...obłęd ;-)

A wy jakie macie ukochane przepisy na owisanki? Kto preferuje na wytrawnie a kto na słodko?

23 komentarze:

  1. bananowa, kokosowa albo borówkowa to moje ulubione :3

    OdpowiedzUsuń
  2. nie jadłam wytrawnych i chyba się nie skuszę - jakoś mi nie pasuje i już :-o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz spróbować...np. tą z oscypkiem ;-P ja na słodkie kiedyś mówiłam nie bo nie ;-)

      Usuń
    2. może spróbuję, ale dopiero jak wyjdę z redukcji :-)

      Usuń
  3. Ja póki miałam jagody w zamrażarce to stawiałam na nie a teraz królują głównie jabłka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jagodami jeszcze nie jadłam...jeszcze, poczekam aż pora roku będzie odpowiednia ;-)

      Usuń
  4. Wow, u Ciebie owsianka wygląda totalnie inaczej niż u mnie ;d u mnie zawsze na słodko ! Na oscypki czy ser i szynkę bym nie wpadła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoją przygodę z owsiankami zaczęłam od razu na wytrawnie;-) Mi słodki smak nie pasował ;-)

      Usuń
  5. Owsianka oscypkowa, jesteś bardzo pomysłowym owsiankotwórcom!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować, jak się oscypek rozpuści w gorącej owsiance...no co tu więcej dodawać ;-P

      Usuń
  6. owsianki tylko na słodko, nie mogę się przekonać do innej wersji :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam na odwrót ;-P

      Usuń
    2. Ja też tylko na słodko, wytrawne jeszcze przede mną.

      Uwielbiam z malinami i żurawiną, dlatego czekam na sezon malinowy :D

      Usuń
    3. Z malinami musi być pycha ;)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Tyle smaków i możliwości jest w owsiance, że każdy znajdzie coś dla siebie ;-)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Z bananami to jedno z moich najnowszych odkryć ;-;)

      Usuń