Etykiety

czwartek, 19 lutego 2015

Jaglana ala Mexicana ;-)

A co tam niech ciąg dalszy kulinarnego tygodnia będzie miał miejsce ;-) Dziś przepis na kaszę jaglaną w wersji meksykańsko-polskiej, czyli Jaglana ala Mexicana ;-)

Składniki:
- puszka fasoli czerwonej
- puszka kukurydzy
- opakowanie przecieru pomidorowego
- szklanka kaszy jaglanej
- cebula (u mnie była czerwona)
- papryka czerwona
- przyprawy (sól, pieprz, papryka ostra, papryka łagodna, oregano)
- dwie łyżki sosu sojowego ciemnego
- olej rzepakowy

Przygotowanie: 

1. Podsmażyć cebulę na niewielkiej ilości oleju, dodać do niej pokrojoną w kostkę paprykę. Chwilę podsmażyć, wlać na patelnię ok. pół szklanki wody i podduszać.


2. Gdy już papryka będzie miękka - doprawić do smaku. Dodać też ok. 2 łyżki ciemnego sosu sojowego.


3. Na patelnię wlać przecier pomidorowy,


gdy wszystko zacznie się gotować dodać do tego przepłukaną wcześniej wodą kasze jaglaną.


4. Wszystko pod przykrywką gotujemy na wolnym ogniu ok.20-25min. Ja jak robiło się gęste, a kasza twarda dodawałam trochę wody.


5. Na sam koniec do dania trzeba dodać odsączoną kukurydzę i fasolę. I Jaglana ala Mexicana gotowa ;-)


32 komentarze:

  1. swietny przepis, dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. meksykanskie zarcie to zdecydowanie moje ulubione :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nawet nie przypuszczałam, że będzie takie dobre ;-)

      Usuń
  3. Jak dla faceta, to zdecydowanie brakuje tu kurczaka! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hmyyy przekonuje się pomału do fasoli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie lubisz fasoli? ;-) ja czerwoną bardzo ;-)

      Usuń
  5. A gdzie mięso jeśli można spytać?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak człowiek mięsny może sobie śmiało dorzucić do tego np. pierś z kuraka, albo mielone ;-)

      Usuń
  6. Noo, mało wymagające studenckie danie! Podoba mi się :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A przy tym naprawdę fajne żareło ;-)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Myślę, że bez fasoli też było by dobre;-) Tylko mało meksykańskie ;-)

      Usuń
  8. Cudne :) uwielbiam meksykańskie smaki

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmm wygląda pysznie :) zamiast fasolki można też dodać ciecierzycę, myślę że byłoby równie mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to już by było smaczne i jeszcze zdrowsze ;-)

      Usuń
  10. Kiedyś nie mogłam nawet patrzeć na tą kaszę, ale ostatnio się przekonałam tak jak do pęczaku/a? :) A w tej wersji wygląda super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od zawsze lubiłam pęczak (tez nie mam pojęcia jak się odmienia ;-P). Zresztą chyba jeszcze nie jadłam kaszy która mi nie smakowała ;-)

      Usuń
  11. Rany, jakie to łatwe w przygotowaniu! Tylko kaszy brakuje w domu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię tylko łatwe ;-P na skomplikowane nie mam czasu ;-)

      Usuń
  12. Ja wciąż nie mam swojego ulubionego przepisu z kaszę, więc możesz być pewna, że Twój wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ;-) daj znać jak się spodobało danie ;-)

      Usuń
  13. Wprost uwielbiam kaszę jaglaną, a meksykańskie smaki to niebo :) W najbliższym czasie na pewno wypróbuje ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;-) polecam rzeczywiście jaglana jest super i na słodko i na wytrawnie -)

      Usuń