Etykiety

czwartek, 23 października 2014

Biegacz zaspokojony - kakaowe kukurydziane placki z bananową wkładką

Kasza kukurydziana podejście numer dwa ;-) 

W wakacje nabyłam to cudo i wypróbowałam kaszę w śniadaniowych plackach: TU

Przepis ten lekko zmodyfikowałam i tak powstały kakaowe kukurydziane placki z bananową wkładką.

Składniki:
- 6 łyżek kaszy kukurydzianej
- szklanka mleka
- łyżka miodu
- 2 łyżki kakao
- pół banana
- jajko
- oliwa z oliwek


Przygotowanie:
1.
Mleko + kasza + miód + kakao wrzucić do garnka i mieszając gotować aż zgęstnieje. Odstawić do ostygnięcia.

masa na placki
2. Do ostudzonej kaszy dodać jajko i wymieszać. 

3. Na rozgrzaną patelnię z niewielką ilością oliwy wyłożyć czubata łyżkę masy, na to położyć plasterek banana i przykryć jeszcze niewielką ilością masy.


 4. Smażyć z obu stron. Podawać na ciepło ;-)

Placuszek po przekrojeniu, ja oczywiście preferuję lekko spalone ;-P
Działacie coś z kaszą kukurydzianą?
 

22 komentarze:

  1. Widzisz.. nigdy nie miałam okazji jej spróbować, ciekawi mnie jak smakuje : ))) Ale te Twoje przepisy są fajne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samej na mleku, czy wodzie nie próbowałam, a w placuszkach, jest bardzo dobra. Trudno w sumie opisać jej smak. Nie jest na pewno tak wyrazisty jak np. gryczanej.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Nic prostszego wystarczy zrobić ;-) 15min i gotowe ;-)

      Usuń
  3. Banan w plackach zapowiada się pysznie! :) Z kaszą kukurydzianą nie mam wiele do czynienia, ale za to z mąką kukurydzianą już dużo, przykładowo najlepsze tortille wychodzą mi właśnie z tej mąki :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie jak się zmieli kasze w młynku nada się na tortille ;-)

      Usuń
  4. Mąka kukurydziana wiedzie teraz u mnie prym, ale kaszkę kukurydzianą też używam. Najbardziej lubię ją dodać do duszonego kurczaka z warzywami, podlewam to gorącą wodą, wrzucam kaszę i duszę do miękkości - pycha :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. I bardzo fajne drugie śniadanie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne składnik wszystko co jest smaczne i zdrowe :)
    wyglądają pysznie !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy przepis. Myślę, że warty spróbowania. Tylko pytanie, czy mój mąż będzie to jadł. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze może powiedzieć jak mój facet, który po spróbowaniu pierwszej wersji placków, zjadł jednego i mówi: bardzo dobra, jakbym lubił kaszę ;-P

      Usuń
  8. masa wygląda niezbyt dobrze, ale jak jest w niej banan i kakao...to wybaczam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hhehe bo nie liczy się wygląd a smak ;-) No może nie zawsze ;-)

    OdpowiedzUsuń