Etykiety

piątek, 12 września 2014

Prosto, szybko, smacznie - Chilli Con Carne

Nie wiem, czy graliście/łyście kiedyś w grę SIMS. Jeżeli tak pamiętacie pewnie, że w tych wcześniejszych wersjach jedną z potraw jakie Simy umiały przygotowywać było Chilli Con Carne. W SIMS nie grałam już ho, ho chyba z 5 lat;-P, ale potrawę tą pamiętam nadal i gdy znalazłam na nią przepis w książce "Pyszne 25" Ani Starmach (robiłam z niej już np. placuszki z cukinii) postanowiłam wypróbować.


Chilli okazało się strzałem w dziesiątkę (szybkie, proste, tanie, smaczne), szczególnie zyskało uwielbienie w męskim podniebieniu ;-) Postanowiłam wam pokazać jak łatwa jest ta potrawa  przygotowaniu (mój przepis jest lekko zmodyfikowany w odróżnieniu od oryginału), bo jaki to smaczek już musicie spróbować sami;-)

Składniki:
- mięso mielone - u mnie wołowe ok.250-300g
- 2 cebule
- papryka czerwona
- papryka zielona
- papryka żółta
- przecier pomidorowy (taki w kartoniku jak do lasange)
- czerwona fasola
- olej rzepakowy
- sól, pieprz, papryka czerwona słodka i ostra mielona
- pół szklanki wody

1. Na dno garnka wylewam kilka łyżek oleju i podsmażam na nich cebulę.


2. Potem dodaję do tego paprykę ostrą (im więcej tym ostrzejsze dani) i łagodną (wiadomo - do smaku) sól i pieprz.

3. Do cebuli dodaję mięso mielone i podsmażam, aż zmieni kolor na jaśniejszy.


4. Teraz czas na przecier pomidorowy i gotowanie na średnim ogniu przez ok.10min.


5. Do mięsa dodaję pokrojone w kostkę papryki. Mieszam i gotuję jeszcze kilka minut.


6. Na koniec do garnka trafia czerwona fasola i jeszcze parę minut gotowania.


Chilli Con Carne zjadam samo, albo podaję z ryżem.


16 komentarzy:

  1. Chyba pierwszy raz z Chilli Con Carne spotkałam się właśnie w TS, osobiście bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dlugo szukałam przepisu na chili con carne, zapisuję i niedługo wypróbuję! :)
    www.zrealizowacmarzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. W wakacje grywam w The Sims i ciągle zastanawia mnie, co to za danie. :D
    Dziękuję za odpowiedź, wygląda naprawdę smacznie. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jak w nie grałam to się zastanawiałam co to;-)

      Usuń
  4. No to teraz konkretnie zgłodniałam.. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię to danie. Fajnie prowadzony blog - zapraszam do jego bezpłatnej promocji na mojej platformie (rejestracja zajmuję chwilę)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja je uwielbiam, na jesień wręcz idealne;-)

      Usuń
  6. nie jadam mięsa, ale con carne kojarzy mi sie mocno z Anglią bo tam w każdej knajpie znajdziemy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz to ja nawet nie wiedziałam, że oni to tam tak wcinają;-)

      Usuń
  7. Ależ to świetnie wygląda, nigdy nie jadłam. Ale tak to pięknie pisałaś ze może mi się uda zrobić. Ta książka już tak długo za mną chodzi i nikt mi nie chce sprezentować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest proste, szybkie i bardzo smaczne;-) A książkę polecam idealna dla tych co nie chcą stać długo w kuchni a zrobić coś pysznego ;-) Mnie nikt nie chce sprezentować drugiej części;-P

      Usuń