Etykiety

wtorek, 23 września 2014

Moje pierwsze (w życiu) wyprodukowane własnoręcznie żytnie pierogi z soczewicą.

Moja osobistyczna mama już jakiś czas temu pokusiła się na pierogi z soczewicą, które (jak zwykle) wyszły jej obłędne. Niewiele myśląc w ostatnim kulinarnym amoku postanowiłam wypróbować je sama;-), a żeby za łatwo nie było wymyśliłam, że będą z mąki żytniej...kto jej używał wie, że do "łatwych" to ona nie należy.

Przepis na ciasto wzięłam z bloga Gotuję Bo i oczywiście zmodyfikowałam go do swoich potrzeb:
- szklanka mąki żytniej
- pół szklanki gorącej wody
- pół łyżeczki soli

Wszystko zmieszałam razem i (wcale w sumie ku nie mojemu zaskoczeniu) powstał "glut" ciężki do ogarnięcia. Więc dodałam jeszcze trochę mąki, której proporcji ni umiem niestety sprecyzować;-P wymieszałam i odczekam chwilę. Ciasto było bardzo "miękkie"  trudne do rozwałkowania, ale udało się i udało się nawet w nim wykrajać kółka. Niestety musiałam rozwałkować na grubo, bo "rwało się" w rękach.

Co do farszu ;-) Mojej mam farsz to była soczewica doprawiona m.in curry. Ja poszłam trochę dalej:
- 4 łyżki czerwonej soczewicy
- cebula
- salami (dobra nie zlinczować mnie to był jedyny sposób żeby pierogi z soczewicą przemycić facetowi;-P).


Soczewicę (po uprzednim przepłukaniu zimną wodą) zalałam wrzątkiem i gotowałam aż będzie miękka. Na patelni podsmażyłam cebulę i salami. Dodałam do tego soczewicę i przyprawiłam: sól, pieprz, curry, papryka łagodna i ostra.

O samym lepieniu nic nie piszę, bo to była masakra. Ciasto kleiło się do rąk i miałam wątpliwości, czy się sklei. Znalazłam na nie patent, po nałożeniu farszu i "sklejeniu" takiego pieroga pozostawiłam go na chwilę zanim wrzuciłam do gotującej się wody i może dzięki temu żaden się nie rozpadł. 


Podawałam z jogurtem greckim ;-) Nie wyglądają atrakcyjnie (w końcu pierwszy raz) i daleko im do ślicznych równiutkich pierogów mojej babci, ale smakowały obłędnie ;-)

24 komentarze:

  1. Wyszły pierogi z żytniej? Wow :D ja narazie się pochwalilam na blogu tylko nalesnikami z maki ryzowej...
    Muszę wypróbować twój przepis, koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszły:-) to było chyba najbardziej stresujące danie dla mnie do zrobienia :-)

      Usuń
  2. Mniam! A ja w życiu nie robiłam pierogów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już jedne robiłam ze szpinakiem, ale z pszennej mąki a to o wielw łatwiejsze do ogarnięcia :-)

      Usuń
  3. Nie robiłam nigdy pierogów i nie jadłam soczewicy.. aż wstyd! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaden wstyd :-) a z soczewicą najłatwiej się w zupie zakumplować :-)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Niestety wszystko mega szybko spałaszowane :-)

      Usuń
  5. hehehe w zyciu takich nie robilam ani nie jadlam :))) zaintrygowalas mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie wypróbować. Pierogi z soczewicą mają wyjątkowy smak. :-)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię, szczególnie gdy mogę szybko zrobić coś pysznego, a wbrew pozorom nie zajęły mi one dużo czasu :-)

      Usuń
  7. Super! Ja soczewicę (z puszki) robię na cebulce na patelni i dodaję trochę tuńczyka i pomidory. Super pasuje do chleba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o a ja nawet nie wiedziałam że jest soczewica w puszcze;-P

      Usuń
  8. Uwielbiam zupę z soczewicy! Zakochałam się w niej w Egipcie. W zupie ma lekko słodkawy smak podchodzący pod marchewkę, tylko lepszy. W ogóle soczewica jest pyszna :D

    Pozdrawiam ciepło i zapraszam do siebie:
    positivefitlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zupę z soczewicy uwielbiam, taką z curry;-)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Hehehe no nie...wyglądają okropnie;-) Moja babcia robi takie cudne, że jak z obrazka pierożki ;-P

      Usuń
  10. Pewnie były bardzo pożywne ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super i podziwiam !
    Jeszcze nigdy nie robiłam pierogów, ciągle zbieram się na odwagę. Bardzo jestem ciekawa smaku z soczewicą, kiedyś zrobię na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj, są obłędne w smaku ;-)

      Usuń
  12. Ja z soczewicy do te jpory robiłam tylko zupe krem:D

    OdpowiedzUsuń