Etykiety

środa, 6 sierpnia 2014

Wkraczam na nowe wody...kasza jaglana + szpinak, czyli Ołłłł jeeee!!! ;-)

Zaprzyjaźniam się z kaszami wszelkiej maści;-) Już mam za sobą spotkanie z kasza kukurydzianą (kupiona i wypróbowana jako placuszki) teraz przyszła pora na kaszę jaglaną ;-)

allegro.pl
Dlaczego warto się z nią zakumplować?
- nie zawiera glutenu
- ma mało skrobi, a dużo przyswajalnego organizmowi białka
- zawiera witaminy z grupy B, witaminę E, żelazo, miedź, magnez
- ma dużo lecytyny, która rozkłada spożywane przez nas tłuszcze
- substancje przeciwutleniające, które ma w sobie wspomogą walkę z wolnymi rodnikami
- ma w składzie krzemionkę, która dobrze będzie działała na włosy, skórę i paznokcie
witamin z grupy B: B1, (tiaminy), B2 (ryboflawiny) i B6 (pirydoksyny) oraz żelaza i miedzi

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kasza-jaglana-wlasciwosci-lecznicze-wartosci-odzywcze_41234.html
witamin z grupy B: B1, (tiaminy), B2 (ryboflawiny) i B6 (pirydoksyny) oraz żelaza i miedzi

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kasza-jaglana-wlasciwosci-lecznicze-wartosci-odzywcze_41234.html
witamin z grupy B: B1, (tiaminy), B2 (ryboflawiny) i B6 (pirydoksyny) oraz żelaza i miedzi

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kasza-jaglana-wlasciwosci-lecznicze-wartosci-odzywcze_41234.html

- wspomaga trawienie, wyrównuje nadmiar kwasów żołądkowych
- usuwa śluz z organizmu - przydatne osobom z katarem, kaszlem i w trakcie infekcji
- można powiedzieć, że wspomaga walkę ze stresem - zawiera tryptofan

Jak prawidłowo ją gotować? To znajdziemy niemal na każdym jej opakowaniu. Przed gotowaniem trzeba ją opłukać zimną wodą, ja wsypałam do garnka pół szklanki kaszy i dodałam jedną szklankę wody i trochę soli morskiej. Kaszę gotowałam na małym ogniu pod przykryciem. Zaglądałam do niej co jakiś czas mieszałam, gdy już wchłonęła całą wodę, sprawdziłam, czy rzeczywiście jest miękka. Wtedy była już gotowa do użycia;-)

Oczywiście mój pierwszy przepis na kaszę jaglaną musiał mieć w sobie szpinak ;-P Swój znalazłam na blogu Kaszomania i lekko zmodyfikowałam.

Przepis (porcja dla dwóch osób):
- ugotowane pół szklanki kaszy jaglanej
- mała cebulka szalotka
- 1/2 opakowania mrożonego liściastego szpinaku
- sól, pieprz, czosnek, gałka muszkatołowa
- 2 jajka
- dwie łyżki oleju rzepakowego

1. Ugotowałam kaszę według instrukcji powyżej.

2. Na rozgrzanej patelni, na oleju podsmażyłam cebulkę, a potem dodałam do niej szpinak. Gdy ładnie się podsmażył dodałam przyprawy.

3. Do tego dodałam ugotowaną kaszę i dwa jajka i podsmażałam chwilę mieszając.


Wygląda jak wygląda;-P jak paciaja ze szpinakiem, ale kurcze smakowało mi to strasznie;-)) Trzeba tylko jeść na ciepło od razu, bo odgrzewane np. w mikrofali już nie było takie fajowe - chodź nadal soczyste.

Nie dość, ze kasza jaglana ze szpinakiem jest bardzo dobra, zdrowa, to jeszcze danie to jest naprawdę tanie ;-)



20 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam takie "ciapaje" :-) Szpinak też uwielbiam .

    OdpowiedzUsuń
  2. W końcu nie wszystko co pięknie wygląda tak samo smakuje;-P Ja szpinak kocham ogromnie;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kaszę jaglaną ;) Robię z niej "pastę" na chleb.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja chętnie wezmę przepis na taką kaszę :-)

      Usuń
  4. oblednie wygladaaaaaaaaaaaa !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię kaszę jaglaną :)

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero ją odkrywam, ale jest smaczna bardzo :-)

      Usuń
  6. Właśnie się zastanawiałam co zrobić sobie jutro na lunch i żeby miało kaszę jaglaną
    Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :-) napisz jak wrażenia po jedzeniu :-)

      Usuń
  7. Mniam aż ślinka cieknie. Wygląda pysznie - już wiem co dziś będę jeść ;)

    http://perfekcjajestwcenie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. nie próbowałam szpinaku jeszcze w tej wersji, ciekawe czy mi posmakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  9. super połączenie:) jaglanka rulezzz :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Spróbuj lazanię szpinakową. Dobrze smakuje i na ciepło i na zimno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak lasagne szpinakową już robiłam wiele razy ;-) Potwierdzam, że na zimno równie dobra;-) podobnie jest ze szpinakową tartą;-)

      Usuń
  11. Nie opłukujesz kaszy wrzątkiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, na opakowaniu i w paru znalezionych przepisach mówili o przepłukiwaniu kaszy zimną wodą. Tak też zrobiłam i nie była gorzka.

      Usuń