Etykiety

wtorek, 26 sierpnia 2014

Obiad na żółto - kasza jaglana z cukinią.

Od kilku dni czuję w powietrzu jesień. Wiem, że to prawdopodobnie tylko na chwilę, że może wróci do nas jeszcze babie lato, ale nic nie poradzę. Wbijam się w jeansy i cieniutkie sweterki. Wczoraj na rowerze zmarzłam masakrycznie, już stanowczo za chłodno na jazdę w legginsach do kolana i koszulce z krótkim rękawem. Niestety...

Kontynuuję nadal moją przygodę z kaszą jaglaną ;-) Pierwszy przepis jaki zrobiłam to była kasza ze szpinakiem, a znajdziecie go TU. Teraz w związku z naprawdę niską ceną cukinii postanowiłam i ją do czegoś wykorzystać. I tak powstał przepis na KASZĘ JAGLANĄ Z CUKINIĄ, obiad na żółto ;-) 


Składniki:
- kasza jaglana (do przygotowania dwóch porcji użyłam pół szklanki)
- cukinia
- 2 jajka
- sol, pieprz, tymianek
- olej rzepakowy

Przygotowanie:
1. Ugotować kaszę jaglaną. Przypominam jak to robię, żeby nie była gorzka: Przed gotowaniem trzeba ją opłukać zimną wodą, ja wsypałam do garnka pół szklanki kaszy i dodałam jedną szklankę wody i trochę soli morskiej. Kaszę gotowałam na małym ogniu pod przykryciem. Zaglądałam do niej co jakiś czas mieszałam, gdy już wchłonęła całą wodę, sprawdziłam, czy rzeczywiście jest miękka. Wtedy była już gotowa do użycia;-)
2. Cukinię obierałam ze skórki i podsmażyłam na patelni na oleju rzepakowym. Doprawiłam ją odrobiną tymianku.
3. Do cukinii dodałam ugotowaną wcześniej kaszę i rozbełtane jajka i wszystko podsmażałam chwilę na patelni. Do smaku dodałam jeszcze trochę soli i pieprzu.

I cała filozofia;-))



10 komentarzy:

  1. coś dla mnie - mniam mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe dobrze powiedziane mniam mniam :-)

      Usuń
  2. Uwielbiam te Twoje dania, są takie łatwe w przygotowaniu : ))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mam sporo czasu lubie poczarować długo w kuchni. Niestety to jest żadko, więc stale szukam pomysłów na dobre, tanie i zdrowe dania :-)

      Usuń
  3. Bardzo dobre ! Dobrze że mi przypomniałaś że trzeba wypłukać, bo ostatnio jak robiłam to była gorzka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak gorzka kasza psuje efekt dania :-)

      Usuń
  4. Najprostsze przepisy są najlepsze :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda bardzo smakowicie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I takie też było ;-) Polecam mega proste, mega szybkie i jeszcze bardziej smaczne;-)

      Usuń