Etykiety

piątek, 4 lipca 2014

Z kaszą kukurydzianą za pan brat - śniadaniowe placuszki.

Pisałam niedawno o moim zakupie - kaszy kukurydzianej. Parę osób podesłało mi nawet przepisy, ale wszystko w wersji kasza kukurydziana na wytrawnie. A mi się zachciało na słodko;-)

Pogrzebałam, poszukałam i w końcu znalazłam przepis na słodkie placuszki z kaszy;-) Przepis pochodzi z bloga Stylowy Widelec, z moja lekką modyfikacją.

Składniki:
- 6 łyżek kaszy kukurydzianej
- szklanka mleka
- łyżka miodu
- jajko
- oliwa z oliwek

do dekoracji i dla smaku jogurt naturalny + czereśnie

Przygotowanie:
1. Mleko + kasza + miód wędrują do garnuszka na palnik. Podgrzewać aż zgęstnieje. Potem odstawić do ostygnięcia.
Kaszowa breja po ugotowaniu.
2. Jak już masa osiągnie temperaturę pokojową dodać jajko i zmiksować.

3. Placuszki smażyć na rozgrzanej patelni na niewielkiej ilości oliwy.

Placuszki z dodatkami ;-)
Musze przyznać że wyszły super, mój facet określił je: "Placuszki pyszne, ale nie lubię kaszy ;-P". Ja za to tą lubię coraz bardziej ;-)

6 komentarzy:

  1. Piękne te placuszki wyszły, kaszkę ostatnio używałam często przy córce i jest bezglutenowa, ale placuszków nie robiłam a szkoda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to masz przepis do wyprobowania :-) kaszka pewnie malej smakowala a takie placuszki o niebo lepsze :-)

      Usuń
  2. nigdy chyba nie jadłam kaszy kukurydzianej
    ale placuszki wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie próbowałam kaszy kukurydzianej, ale patrząc na zdjęcia tych placuszków jestem pewna, że wszelkie potrawy z jej wykorzystaniem smakują pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo, a polenta jest super;-)

    OdpowiedzUsuń