Etykiety

wtorek, 18 marca 2014

Tania i ekspresowa Zupa Soczewicowa

Mój pierwszy przepis z soczewicą był strzałem w dziesiątkę ;-P (polecam http://szpinakowefit.blogspot.com/2014/03/soczewica-z-brokuami-wedug-pieciu.html). Strasznie mi posmakowało i zaczęłam bliżej interesować się soczewicą.

Soczewica występuje w trzech odmianach: czerwonej (poniżej), brązowej i zielonej.

Jest ona doskonałym źródłem łatwo przyswajalnego dla organizmu białka, zawiera witaminy z grupy B i PP, sporo ma również kwasu foliowego i błonnika, ponadto znajduje się w niej wapń, żelazo i beta-karoten.

Soczewica ma bardzo niski indeks glikemiczny - jest, więc doskonałym składnikiem potraw dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, jak i dla cukrzyków.

Do zupy użyłam czerwonej soczewicy firmy Lastello. Koszt takiego opakowania to ok. 3-3,50zł.

lestello.blogspot.com

Składniki na dwa talerze zupy:
- pół szklanki soczewicy
- kostka rosołowa
- przyprawy: czosnek, pieprz, papryka czerwona łagodna, curry, kurkuma, imbir - po pół łyżeczki; papryka czerwona ostra - ćwierć łyżeczki.

Przygotowanie (banalnie proste):
1. Zagotowuję 3 szklanki wody z kostką rosołową. 
2. Soczewicę przesypuję do sitka i dokładnie przepłukuję zimną wodą.
3. Gdy odcieknie woda dodaję soczewicę do rosołu i zmniejszam płomień. Gotuję pod przykryciem ok.20-30min.
4. Na koniec dodaję przyprawy i jeszcze chwilkę podgotowuję.

Jeśli chcecie solić soczewicę, najlepiej robić to na końcu, bo sól spowoduje, że jej ziarna będą twarde.





Zupa wyszła bardzo dobra, z lekką nutką pikantności. Podałam ją z ryżem, który nawet do niej pasuje.


9 komentarzy:

  1. Ale wiesz, że te ogólnie dostępne kostki rosołowe to samo zło? Chyba, że kupujesz jakieś bio (bez tych wszystkich świństw w składzie). Najlepiej byłoby ugotować samemu wywar, ale wówczas zupa nie mogłaby nosić miana błyskawicznej ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, ale kurcze doba ma tylko 24h i nie zawsze udaje się wycisnąć z niej tyle ile by się chciało;-) Czasami trzeba się wspomóc takim "złem" ;-)

      Usuń
    2. Ja w takich sytuacjach dodaję trochę dobrego sosu sojowego i oliwy, no i przyprawy - "nie" dla kostek rosołowych ;-)

      Usuń
    3. oo dzięki za podpowiedź ;-)

      Usuń
  2. Uwielbiam pomidorową z soczewicą :) Zamiast bulionu daję sok lub przecier pomidorowy i w tym gotuję. Zamiast kostki sypnij sporą ilość różnych ziół. Będzie dużo smaczniej i bez polepszaczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ja dziś może zrobię wg Twojego przepisu :-)

      Usuń
    2. oo i ja muszę tak wypróbować;-)

      Usuń