Etykiety

poniedziałek, 3 lutego 2014

Sklepowe jogurty owocowe ble, domowe DIY to jeść się chce.

Chyba ciężko byłoby zliczyć, ile tak naprawdę jest rodzajów i smaków jogurtów owocowych dostępnych na sklepowych półkach, czy w internetowych spożywczakach. Przyznam się, że kiedyś naprawdę je lubiłam i często jadłam, jako przekąskę, czy dodatek do muesli, czy płatków. Szybko jednak oczy mi się otworzyły i zobaczyłam co w tych jogurtach tak naprawdę siedzi m.in. możemy spodziewać się:
Zamiast owoców - wsad owocowy (którego jednym z pierwszych składników jest zwykle cukier) - jeśli w ogóle jest takowy, a nie np. aromat owocowy.
Sok z buraka, aronii, czy papryki - dla "owocowego" koloru, lub UWAGA!! np. koszenilę, barwnik otrzymywany z odwłoków pluskwiaków!!! (bez komentarza!)
Mleko w proszku i inne specyfiki - do zagęszczenia.
Syropy, sukraloza, cukier - wszelkiego rodzaju i niemal pod każdą postacią. 

Dietetyk z Pure Jatomi Fitness dokładnie przeanalizowała skład jednego z dostępnych na rynku jogurtów i opisała to w artykule: http://fitness.sport.pl/fitness/1,111350,14836334,Co_siedzi_w_jogurcie_owocowym___.html

,który świetnie pokazuje z czym mamy do czynienia.


http://fitness.sport.pl/fitness/1,111350,14836334,Co_siedzi_w_jogurcie_owocowym___.html
Jogurty tego typu mają zwykle mnóstwo składników, a by były odżywcze i zdrowe powinny ich mieć jak najmniej. I nie ma się co łudzić, że w jogurcie poziomkowym znajdziemy takie owoce...

Ale, ale nie znaczy to, że trzeba z owocowych jogurtów rezygnować. Najlepiej zrobić je samemu, wtedy znany nam będzie skład, a i smak sobie możemy dostosować do nastroju i sezonu owocowego. 

Ostatnio przygotowałam sobie przepyszne drugie śniadanie:


Jogurt naturalny 150g + kilka różowych winogron + pomarańcza + 3 łyżki muesli wielozbożowego. Wyszło ok.250kcal, a smakowało obłędnie.

Macie jakieś ulubione smaki jogurtów domowej roboty?




18 komentarzy:

  1. kiwi + banan :) latem koktajle :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z banenanem,malinami i orzechami UWIELBIAM <3

    OdpowiedzUsuń
  3. bananowy najlepszy !
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;-) ja najbardziej banany lubię na żywo;-P ale może w jogurcie też będą ok;-)

      Usuń
  4. Też odkryłam ciekawe informacje ze strony fitness.sport.pl :)
    Mniam! Jogurty z dobrodziejstwami ze spiżarki są pyszne! :>

    Zapraszam do siebie:
    positiveattitudetowards.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pewnie że tak, w 99% wybieram jogurty naturalne, dorzucam płatków owsianych, banana, trochę słonecznika i czasem niesolonych orzeszków i mam pyszny posiłek, bo wbrew pozorom jest bardzo syty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo syty, jak zjadłam ten mój opisany wyżej czułam się jak po obiedzie;-)

      Usuń
  6. Bardzo lubię jogurty naturalne z domowymi dżemorami!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wrzucam do jogurtu naturalnego po trochu melona, kiwi, jabłka, płatki owsiane, winogrona, rodzynki, migdały i trochę startej czekolady:) czasem zamiast płatków owsianych wrzucę garstkę cheeriosów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę przyznać, że mój wzrok utkwił na startej czekolady;-P

      Usuń
  8. Takie domowej roboty są najlepsze i wcale nie trzeba tak dużo składników : ))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już czekam na wakacje i jagody, truskawki, czereśnie, arbuz;-PP

      Usuń
    2. truskawki, gruszki, maliny ahh... :D

      Usuń
    3. tośmy się rozmarzyły ;-)

      Usuń