Etykiety

czwartek, 27 lutego 2014

Pączki idą w boczki. Żytnie z jabłkami się tam nie wybiera.

Chociaż dziś święto pączkowe, jak wiadomo troszkę są one kaloryczne. Postanowiłam, więc w ramach nie jedzenia pączków w Tłusty Czwartek zjeść coś trochę zdrowszego, czyli żytnie ciasto z jabłkami.


Zmodyfikowałam trochę przepis autorki bloga Moje wypieki (uwielbianego zresztą przeze mnie ;-)) http://www.mojewypieki.com/przepis/zytnie-ciasto-z-jablkami

Składniki:
  • 2 Jabłka
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • klika łyżek pokrojonej mieszanki orzechów
  • 150 g mąki żytniej razowej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 75 g masła
  • 50 g miodu
  • 100 g cukru pudru
  • 75 ml mleka, w temperaturze pokojowej
  • 1 jajko, w temperaturze pokojowej
  • żurawina do dekoracji
1. Obieram jabłka, kroję na kawałki, obsypuję cynamonem i obtaczam je w nim.


2. Do miski wrzucam pokrojone orzechy i kilka żurawin, mąkę, proszek do pieczenia. Mieszam ze sobą i odstawiam na bok.





3.  Do garnka wkładam masło, miód, cukier puder. Wszystko delikatnie podgrzewam, aż do rozpuszczenia się i wymieszania składników.

 
Po rozpuszczeniu
4. Gdy przygotowana masa nieco się ochłodziła przerzuciłam ją do miski i dodałam mleko i jajka. Wszystko roztrzepałam widelcem. Do tego dodałam wcześniej wymieszaną mąkę.


5. Do tak wymieszanej masy dodałam jabłka i delikatnie wymieszałam.


6. Tak przygotowane ciasto wylałam do keksówki. Mam taką świetną silikonowa, której nie trzeba niczym smarować. Górę ciasta udekorowałam jeszcze żurawiną.

 
7. Ciasto piekłam w piekarniku nagrzanym do 170ºC przez ok. 40 - 50 minut, do suchego patyczka. Po wyjęciu z piekarnika prezentowało się cudnie ;-)

 
A jeszcze lepszy był zapach. ;-) No i smak oczywiście. 

SMACZNEGO ;-)
 

4 komentarze:

  1. Ja tam na pączka się skusiłam, rozsądek to i umiar podstawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak;-) Mi niestety nie było dane, ale w sumie nie raz jadłam pączka bez Tłustego Czwartku.;-)

      Usuń
  2. Jakoś nie mogę przekonać się do ciast z jabłkami.. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe co kto lubi;-) Ja nie mogę przekonać się do serników i makowców ;-P

      Usuń