Etykiety

poniedziałek, 18 listopada 2013

Kotlety mielone bez mielonego, czyli kotlety z ryżu.

Może nie są specjalnie fit, bo smażone ;-P ale za to bezmięsne, inne niż mielone i genialne w smaku;-) Moje nowe odkrycie, czyli Kotlety z ryżu inspirowane przepisem ze strony smaker.pl.

Składniki:
- szklanka białego ryżu
- 2 jajka
- kilka łyżek startego żółtego sera
- kilka plasterków szynki
- bułka tarta - do obtoczenia
- kilka łyżek oliwy z oliwek - do smażenia
- przyprawy: pieprz, sól, oregano, bazylia, czosnek, natka pietruszki

1. Szklankę ryżu ugotowałam na miękko (ale nie rozgotowałam ;-P).


2. Do ryżu (po przestudzeniu) dodałam kilka łyżek startego żółtego sera



 i roztrzepane dwa jajka.


3. Wszystko doprawiłam

i wymieszałam.


 
4. W dłoniach formowałam kotleciki i smażyłam na oliwie z oliwek. Po usmażeniu przekładałam na papierowe ręczniki, żeby odsączyć ewentualny nadmiar tłuszczu.


A gotowe do jedzenia wyglądały tak:


Polecam ;-) Bardzo dobre i szybkie w przygotowaniu.

8 komentarzy:

  1. robiłam kiedyś takie kotlety, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szynka to tez mięso ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, dlatego w tytule mam mielone bez mielonego;-P

      Usuń
  3. Słyszałam o kotletach z ziemniaków, ale z ryżu? Ciekawe czy z brązowego też da się zrobić, żeby trzymało się "kupy"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może go wtedy trzeba lekko rozgotować?

      Usuń
  4. faktycznie proste w wykonaniu i muszą być pyszniutkie! dzięki za inspiracje ; )))

    OdpowiedzUsuń