Etykiety

wtorek, 29 października 2013

Szybki kurczak w sosie curry

Nie ukrywam, że dla mnie mięso kończy się i (głównie) zaczyna na kurczaku. Nie jestem fanką wieprzowiny, wołowiny, cielęciny itp. Pierś z kurczaka mogę jeść zawsze i pod każdą postacią ;-) A na pozostałych mięsach po prostu średnio się znam.

Bardzo lubię kurczaka w curry, bo jest to super smaczna, aromatyczna potrawa. Można ja przygotowywać w wersji na szybko, którą opisuję poniżej, lub w wersji wymagającej nieco więcej czasu.

Składniki:
- pierś z kurczaka
- sól, pieprz, imbir, curry (dużo), kurkuma, papryka słodka, papryka ostra
- opakowanie naturalnego jogurtu.

Pierś kroję w kawałki i smażę na niewielkiej ilości tłuszczu. Przygotowuję sos (przyprawy + jogurt) i wylewam go na patelnie do kurczaka, czekam aż się chwile wszystko razem podgotuje.


Ostatnio podawałam go kaszy jęczmiennej z sałatą lodową i pomidorem.

Jak mam więcej czasu marynuję przed smażeniem kurczaka w takim samym sosie, przez ok.1-2h. I z wszystkim razem wylewam na patelnię. Dzięki takiemu wcześniejszemu zamarynowaniu, kurczak przesiąknięty jest przyprawami;-)

A wy jakie macie doświadczenia z kurczakiem curry?

8 komentarzy:

  1. Tak, kurczak. ewentualnie indyk, żadnego mielonego, schabowego czy jakiegokolwiek innego. Ale szczerze mówiąc, bez przypraw i drób jest nie smaczny... Ale z curry- ok! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. polecam dodać mleko kokosowe zamiast jogurtu, smakuje o wiele lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam kurczaka w każdej postaci a curry dodaje niemalze do wszystkiego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ostatnio nawet do ciasta naleśnikowego;-)

      Usuń