Etykiety

czwartek, 3 października 2013

Oszukane risotto pieczarkowe

Lubię sobie kucharzyć;-) Czasami jednak przepisy, które znajduję wykańczają mnie stopniem trudności, lub ceną składników. Ale, że gotowanie to i kreatywna czynność, czasem, albo i zawsze;-P można coś pozmieniać.

Jakiś czas temu naszło mnie, więc na risotto oszukane, bo na zwykłym białym ryżu, a nie tym specjalnie przeznaczonym gatunku do tej potrawy. 

Składniki:
- 2 torebki ryżu
- kilka dużych pieczarek
- 2 kostki rosołowe
- sól, pieprz
- łyżka oliwy z oliwek
- ser żółty do posypania

1. Pieczarki obrałam i pokroiłam w paseczki. Na patelnię wylałam łyżkę oliwy z oliwek i podsmażyłam na niej pieczarki. 


2. Do tego dodałam ryż wysypany z dwóch torebek ;-) i podsmażałam, aż z białego zrobił się lekko przezroczysty.


3. W międzyczasie przygotowałam wywar z 2 kostek rosołowych rozpuszczonych w 0,5l wody. Na patelni zmniejszyłam poziom grzania i podlewałam ryż z pieczarkami rosołem tj. wlewałam chochelkę, mieszałam i czekałam, aż odparuje.


Im dłużej ryż był podlewany rosołem, tym bardziej "pęczniał" i robił się większy. Na koniec doprawiłam moje oszukane risotto solą i pieprzem, podałam w miseczce z odrobiną startego żółtego sera;-)

Ach te oszukane dania;-)


5 komentarzy:

  1. Najważniejsze, że smakował! :P

    OdpowiedzUsuń
  2. hej obserwuje Twój blog od jakiegoś czasu i musze Ci powiedziec, że znalazłam w sieci fajny program do sprawdzania ile jeszcze sadełka trzeba zrzucić :) SPRAWDŹ-SYLWETKE

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis, takiego jeszcze nie widziałam :D

    OdpowiedzUsuń