Etykiety

wtorek, 17 września 2013

Wrześniowo-pomidorowo, czyli pomidorowa tarta kwadratowa

Szok! Skonstruowałam ostatnio tartę, która nie miała ani grama szpinaku;-P

Bardzo lubię pomidory, a o ich dobroczynnych właściwościach nie trzeba chyba nikogo przekonywać.

Jako, że mam ich ostatnio w nadmiarze, a wiadomo leżeć długo nie lubią postanowiłam zrobić pomidorową tartę kwadratową.

Składniki na ciasto:
- 150 g masła
- 300g mąki
- jajko
- łyżka śmietany
- szczypta soli (płaskie pół łyżeczki)

Składniki na farsz:
- kilka pomidorów
- kostka mozzarelli
- ser feta
- 400ml mleka
- łyżka mąki pszennej
- łyżka masła
- sól, pieprz, bazylia, oregano
- ser żółty 

1. Ciasto przygotowałam zgodnie z opisem: http://szpinakowefit.blogspot.com/2013/07/sobotkowo-szpinakowa-tarta.html, więc nie będę się powtarzała ;-), nie miałam niestety śmietany, więc dodałam zamiast niej kefiru.


2. Na tak przygotowane ciasto, pokroiłam pomidory. 



Posypałam je bazylią, oregano, pieprzem i odrobiną soli.

3. Na pomidory położyłam pokrojoną mozzarellę, a puste przestrzenie między serem wypełniłam kawałkami fety. Wszystko zalałam beszamelem (mleko + masło + mąka rozmieszać w garnku, potem zagotować). 


4. Wstawiłam tartę do nagrzanego na 180 stopni piekarnika i zostawiłam tam na ok.20minut. Po upływie tego czasu wyjęłam ją na chwilę żeby ostygła, posypałam startym żółtym serem i wstawiłam ponownie na kilka minut. Taki "patent" robię z lasagne. Dzięki temu potrawa nie jest płynna i łatwo się kroi. ;-)

Niestety nie mam zdjęcia mojej tarty, po upieczeniu, bo zniknęła w mgnieniu oka;-P
 


4 komentarze:

  1. to musi być pyszne! a co więcej jestem pomidorożercą :D muszę wypróbować! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. oj było nawet mięsożerne osobniki wcinały ze smakiem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny prosty przepis, spróbuję z pewnością (na sam widok poczułam wzmożoną pracę ślinianek :D)

    OdpowiedzUsuń